پایگاه خبری تفرش:

در بودجه سال ۹۸ میزان یارانه نقدی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی افزایش می‌یابد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، برنامه جدید دولت برای افزایش یارانه نقدی نیازمندان در سال ۹۸ را تشریح کرد.

سیدمحمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم با اشاره به برنامه‌های دولت در بودجه سال ۹۸ برای تعیین تکلیف یارانه‌های نقدی، گفت: رقم اختصاص داده شده در بودجه سال ۹۸ از سوی دولت برای رفع فقر مطلق، نسبت به سال جاری، از ۹۹ هزار میلیارد تومان به ۱۴۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: دولت طبق بودجه سال ۹۸، توجه بیشتری به رفع فقر مطلق و توجه به اقشار ضعیف و افزایش سطح درآمد‌ها داشته که این امید وجود دارد تا سطح درآمد‌ها و کاهش فقر در سال آینده بهبود نسبی پیدا کند، اما تا رسیدن به حد مطلوب و منطبق شدن درآمده با سطح تورم، فاصله بسیاری وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از روند فعلی پرداخت یارانه‌های نقدی، اظهار داشت: روال پرداخت یارانه‌های نقدی به شکل فعلی، به ضرر منابع عمومی کشور است و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

حسینی اضافه کرد: روند پرداخت یارانه‌های نقدی در سال آینده به سرپرستان خانوار تغییری نمی‌کند با همان روال ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود، اما طبق پیش‌بینی‌هایی که دولت در بودجه سال ۹۸ داشته، میزان یارانه نقدی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: در بودجه سال ۹۸ مبلغی برای سلامت و رقمی هم برای رفع فقر مطلق در نظر گرفته شده که شامل سبد‌های کالایی است که وزارت تعاون می‌تواند به اقشار ضعیف جامعه تخصیص دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه رقم یارانه اقشار ضعیف نسبت به سال ۹۷ بالغ بر ۱۵ درصد افزایش می‌یابد، گفت: افزایش یارانه نقدی اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامه در دستورکار جدی دولت و مجلس در سال ۹۸ قرار گرفته، اما نباید شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که موجب افزایش نقدینگی و به تبع آن، رشد تورم شود.

نماینده مردم تفرش در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که یارانه نقدی دهک‌های بالای جامعه حذف نشود، دولت اعتبار لازم برای افزایش یارانه نیازمندان را نخواهد داشت، اما باید منابع لازم برای افزایش یارانه نقدی نیازمندان نیز پیش‌بینی شود.
 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

قابل ذکر است که این آمار مربوط به بررسی‌های صلاحیت داوطلبان در هیئت‌‌های نظارت است و آمار نهایی افراد تایید، رد و یا عدم احراز صلاحیت شده نیست، لذا امکان دارد در بررسی نهایی صلاحیت داوطلبان این آمار تغییر داشته باشد.

 

نام استان: مرکزی نام حوزه: تفرش، آشتیان، فراهان
ردیف نام نام خانوادگی نتیجه
1 هادی آشتیانی رد
2 محمد آقا زیارتی فراهانی رد
3 سیدعلی ابطحی نژاد عدم احراز
4 بهمن اخوان رد
5 عباس الیاسی تأیید
6 محمد جواد انواری تأیید
7 رمضانعلی باقری تأیید
8 ابوالفضل پورقانی فراهانی عدم احراز
9 ولی الله بیاتی تأیید
10 مهدی پژوهان تأیید
11 محمود چاقری انصراف
12 محمد حسینی عدم احراز
13 علی حیدری تأیید
14 عبدالحسین حیدری تفرشی کهکی رد
15 علی دانش منفرد تأیید
16 مرتضی دستجانی فراهانی تأیید
17 اسداله رضائی رد
18 محمد رضائی رد
19 حجت الله زاهدی پور عدم احراز
21 رحیم اله زنجیرانی تأیید
22 سیدمهدی سجادی تأیید
23 غلامرضا سرآبادانی تأیید
24 میثم سربندی فراهانی عدم احراز
25 وحید سعدی تأیید
26 منصوره سعیدی راد عدم احراز
27 داود سلیم آبادی فراهانی تأیید
28 علیرضا سلیمانی تأیید
29 احمد شاه رضائی پاکدامن عدم احراز
30 عباس صلاحی تأیید
31 حمید طرخورانی تأیید
32 داود ظهیری عدم احراز
33 رمضان عبدالحسینی رد
34 ابراهیم فراهانی تأیید
35 رضا فراهانی عدم احراز
36 علی فراهانی عدم احراز
37 محمد حسین فرمهینی فراهانی عدم احراز
38 احمد قدسی تأیید
39 محمدرضا کاظمی آشتیانی تأیید
40 سیده ناهید کریمی کاسوائی تأیید
41 منصور کلا تأیید
42 ابوالفضل مالی تأیید
43 منیژه مرادخان تأیید
44 امیر مشهدی فرهانی تأیید
45 محمود معصومی رد
46 سیدرضا قلی میرفخرایی تأیید
47 محمد رضا واشقانی فرهانی عدم احراز
48 غلالمرضا ولاشجردی فراهانی عدم احراز
49 محمد علی یگانه‌دوست تأیید
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر بررسی تأثیر قوانین ‌کیفری همچون مجازات اعدام بر آسیب‌های اجتماعی در این کمیسیون، گفت: اینکه با مجازات اعدام بخواهیم یک معضل را کاهش دهیم به طور قطع نمی‌توانیم شاهد تاثیرگذاری آن باشیم.
مجلس پیگیر بررسی تأثیر قوانین ‌کیفری بر آسیب‌های اجتماعی/ اعدام همیشه بازدارنده نیست

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری بحث وبررسی پیرامون تأثیر قوانین ‌کیفری (مجازات اعدام) بر آسیب‌های اجتماعی، افزود: قرار است این مهم در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گیرد زیرا قوانین کیفری مانند مجازات اعدام می‌تواند بر آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه که امروزه در مورد آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است عوامل به وجود آورنده آن و مبارزه با عاملان است اینکه با مجازات اعدام بخواهیم یک معضل را کاهش دهیم به طور قطع نمی‌توانیم شاهد تاثیرگذاری آن باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: البته در برخی مواقع مجازات اعدام می‌تواند تاثیرگذار باشد اما به طور عام نمی‌تواند عامل بازدارنده‌ای در جلوگیری از ارتکاب جرم باشد و بهتر آن است که گام‌هایی در راستای مبارزه با عوامل به وجود آورنده جرم برداشته شود.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی میزان تاثیر قوانین کیفری بر آسیب های اجتماعی، یادآور شد: باید در این زمینه تحقیقات و برنامه‌ریزی موثری در دستور کار قرار گیرد تا اعتبار یا زمانی که قرار است صرف شود در مسیری هزینه شود که افراد کمتر تحت تاثیر آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

صلاحی با بیان اینکه مجازات اعدام همیشه نمی تواند بازدارنده باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه مواد مخدر اگر بخواهیم عوامل سرکرده را اعدام کنیم می‌تواند اقدامی موثر باشد اما اگر قرار باشد با خرده‌پاها یا افرادی که زیر شاخه‌های پایین هستند برخورد شود قطعا بازدارنده نخواهد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: همچنین در مورد ایجاد خانه‌های فساد باید با سرکرده‌ها برخورد و مجازات اعدام در نظر گرفته شود اما اگر با زیرمجموعه آن برخورد شود نمی‌تواند تاثیرگذاری مستقیمی داشته باشد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

صلاحی / نماینده تفرش

 نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس ‌شورای اسلامی گفت: راهکارهای اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد چرا که تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور است

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از آشتیان، عباس صلاحی عصر امروز در کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی در آشتیان با اشاره به جایگاه و اهمیت هفته‌های فرهنگی اظهار داشت: هفته فرهنگی نشان دهنده توانمندی و ظرفیت شهرستان‌ها بوده که در این هفته مجالی برای عرضه و نمایش این توانمندی‌هاست و از سوی دیگر فرصتی را فراهم می‌سازد تا مشکلات را دیده و مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در شرایط پساتحریم که اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم نیاز است تا با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و نیز حمایت از تولید ملی به رشد و توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در این میان مشکل بیکاری در میان جوانان آشتیان رو به افزایش بوده که این امر مهاجرت معکوس را به بار داشته و سبب این مهم نیز نبود زمینه‌های مناسب برای اشتغال جوانان است که آنان را وادار به مهاجرت به نقاط مختلف کشور کرده و به منظور رفع این مشکل راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی برای ایجاد اشتغال جوانان از خواسته‌های مردم این خطه است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و اشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران حاضر در تنها شهرک صنعتی آشتیان به سبب مشکلاتی که تحریم‌ها بر آن‌ها وارد ساخته قادر به پرداخت معوقات خود به بانک‌ها نیستند که بانک‌ها همکاری لازم در این زمینه را با سرمایه‌گذاران داشته باشند و به منظور افزایش رشد اقتصادی نیازمند حمایت از مشاغل خرد خانگی هستیم که در این رابطه کمیته امداد حضرت امام‌خمینی(ره) و صندوق کارآفرینی مهر امید می‌تواند سازنده باشد.

صلاحی با اشاره به مطالبات مردم آشتیان در بعد فرهنگ اضافه کرد: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی سید "جلال‌الدین آشتیانی" از سال 84 آغاز شده و عملیات اجرایی آن کند پیش می‌رود بایستی روند تکمیل آن تسریع یابد تا شاهد باشیم آشتیان نیز با پیشینه و قدمت تاریخی خود در حوزه‌های علمی و فرهنگی بتواند قدم‌های سازنده‌تری بردارد.

وی افزود: کنگره سید جلال‌الدین آشتیانی که از شخصیت‌های مطرح جهان است با مساعدت و همکاری مسئولان ذی‌ربط هر چه زودتر برگزار شود تا بتوانیم این شخصیت را بهتر به دنیا معرفی کنیم، در بحث مرمت و بازسازی آثار باستانی و گردشگری از طریق ماده 180 اعتبارات مناسبی اختصاص یافته و امیدواریم امسال نیز این اعتبارات تامین شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و اشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سامانه تلفن دیجیتال در روستاهای کردیجان و صالح آباد، تکمیل مجتمع ورزشی کردیجان، راه‌اندازی پاسگاه راهجرد - آشتیان، تکمیل محور راهجرد - آشتیان، بهره‌برداری از بیمارستان امام سجاد(ع) از دیگر مطالبات مردم آشتیان بوده که نیازمند مودت و یاری مسئولان است.

صلاحی با اشاره به ظرفیت‌های آشتیان بیان کرد: دانشگاه آزاد آشتیان از مراکز عالی علمی در استان بوده که با این وجود نیازمند راه‌اندازی تحصیلات تکمیلی در این مرکز هستیم، پروژه آبرسانی به روستاهای شرق آشتیان انجام گیرد چراکه 5 روستای این منطقه از آشتیان به کمبود آب مواجه هستند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر صلاحی,نماینده تفرش, | 19:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی در گفت وگوبا خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات جانبازان و ایثارگران، افزود: برخی از مطالبات این قشر تا سال 91 پرداخت شده اما از آن سال به بعد پرداخت برخی از این مطالبات در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مطالبات ایثارگران از سوی بنیاد شهید پرداخت شود/ نگرانی از افزایش حجم بدهی بنیاد به ایثارگران

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این مطالبات در قالب افزایش حقوق و مزایایی بود که به جانبازان و ایثارگران پرداخت نشده است که البته بنیاد شهید به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته این مطالبات را پرداخت کند اما با توجه به اینکه باید حل مشکلات ایثارگران در اولویت قرار گیرد لذا دولت باید برای پرداخت معوقات آن ها اقدامات موثری را انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: دولت باید اهتمام ویژه ای برای پرداخت مطالبات ایثارگران و جانبازان داشته باشد چراکه نزدیک به 3 سال است این پرداختی ها به تعویق افتاده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: واقعیت آن است که اگر دولت در پرداخت همه این مطالبات کمبود اعتبار دارد حداقل می تواند بخشی از آن را پرداخت کرده تا حجم بدهی های خود به این قشر کاهش یابد چراکه ادامه این روند، بنیاد شهید را با انبوهی از پرداختی ها مواجه خواهد کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی زیرساخت‌های اصلی توسعه شهرستان‌های فراهان و آشتیان را دچار مشکلاتی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مرکزی، عباس صلاحی در نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار مرکزی افزود: وضعیت اجرای طرح هادی در روستاهای این دو شهرستان بسیار فجیع است.

وی اجرای عملیات مجتمع‌های آبرسانی در روستاها را از نیازهای ضروری شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه آب هفتیان یکی از نیازهای مهم منطقه است که متاسفانه به کندی پیش می‌رود.

صلاحی با بیان اینکه ضعیف‌ترین ناحیه صنعتی استان در تفرش استقرار یافته است، افزود: این ناحیه صنعتی از هرگونه زیرساختی بی‌بهره است و منطقه صنعتی خنجین نیز فاقد زیرساخت‌های لازم است.

وی عدم وجود مدیریت با ثبات در شهرک‌های صنعتی را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: دو تا سه شهرک توسط یک نفر مدیریت می‌شود و حضور این فرد نیز تنها برخی روزهای هفته در شهرک‌ها انجام می‌شود.

صلاحی عدم اعطای تسهیلات به کارخانه سیلوی فراهان و نبود کشتارگاه صنعتی در فراهان را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: فراهان 10 تا 15 درصد نیاز گوشت قرمز استان را تامین می‌کند، اما فاقد کشتارگاه صنعتی است.

وی راه‌های مواصلاتی این دو شهرستان را بسیار قدیمی و در برخی موارد خطرناک عنوان کرد و افزود: راه‌های مواصلاتی بین شهری نیازمند روکش و تعریض هستند بویژه راه ارتباطی تفرش به نوبران که با توجه به طغیان‌های قره‌چای نیازمند رسیدگی است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آموزش عالی در این شهرستان‌ها، دانشگاه تفرش را نیازمند توسعه و ارتقا دانست و گفت: سهم شهرستان‌ها از مزایای مربوط به مناطق کمتر توسعه یافته عادلانه نیست، از سویی مردم دچار مشکلاتی در خصوص اراضی کشاورزی خود در حوزه منابع طبیعی هستند و منابع طبیعی اکثر زمین‌های کشاورزی را تحت عنوان اراضی ملی از مردم گرفته است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق آمار بدست آمده عامل اصلی از بین رفتن سرمایه‌های ملی آتش‌سوری در جنگل‌ها است.
 
جنگل‌ها نیازمند حمایت جدی مجلسی‌هاعباس صلاحی نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواناظهار کرد: با توجه به ساخت و سازهای غیر مجاز و تخریب جنگل‌ها توسط افراد سودجو، منابع طبیعی روبه تخریب است، و باید به ساخت و سازها توجه شود زیرا آمارها نشان از تخرب جنگل‌ها توسط آتش‌سوزی و قطع دارد.
 
*ساخت و سازها در حریم جنگل‌های غیر قانونی است!
 
صلاحی با اشاره به ساخت و سازهای غیر قانونی در جنگل‌ها گفت: قسمت زیادی از این سرمایه‌ ملی در کشور به برج و ساختمان‌‌های بلند تبدیل شده است و اگر تخریب جنگل‌ها به همین روش ادامه پیدا کند تمام جنگل‌ها به کویر و بیان تبدیل می‌شود.
 
*منابع طبیعی سرمایه ملی برای نسل‌های بعدی 
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر حفظ و نگهداری جنگل‌ها برای نسل آینده تصریح کرد: با استفاده درست از این سرمایه ملی می‌توان آن را برای نسل‌های بعد حفظ کرد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه آتش سوزی در جنگل‌های کشور به موضوعی روزمره و عادی تبدیل شده است و به علت نبود امکانات و تجهیزات در مهار آتش‌سوزی بعضی از افراد در هنگام مواجه با آتش با بیل و سطل های آب به مهار آن می پردازند.
 
صلاحی در ادامه با انتقاد از عمدی بودن بعضی از آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع گفت: وقتی این ثروت ملی بر اثر دعواهای قبیله‌ای سوزانده می‌شود نشان ازاین است که مردم در حفظات از جنگل‌ها فرهنگ درستی نداشته و محیط زیست را به خوبی درک نکرده‌اند.
 
نماینده مردم تفرش در ادامه بیان کرد: من معتقدم باید یک کمیته به نام (پلیس جنگل) تشکیل شود که در مناطق متخلف از قطع بی‌وریه درختان جلوگیری شود.
 
صلاحی بیان کرد: همانطوری که محیط بانان از شکار بی‌رویه حیوانات جلوگیری می‌کنند، پلیس جنگل هم بعد از تشکیل باید محافظ منابع طبیعی و جنگل‌ها باشند.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان با اشاره به اینکه همه ما مسئولان و مردم مسئول این سرمایه ملی هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری سازمان جهادکشاورزی قوه قضائیه، سازمان جنگل‌ها و مراتع ، حمایت و حفاظت بیشتری از مراتع و جنگل ها صورت گیرد.
 
 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیش از 5 میلیون نیازمند در جامعه برای تامین هزینه های زندگی خود از حداقل ها برخوردار هستند، گفت: ارائه خدمات حمایتی به بیش از 5 میلیون قشر نیازمند باید در 3 مرحله توزیع سبد غذایی، پوشش بیمه و آموزش همگانی صورت گیرد.

عباس صلاحی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی طرح شناسایی بیش از 5 میلیون نفر نیازمند در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی، گفت: بیش از 5 میلیون نفر نیازمند در جامعه زندگی می کنند که تحت پوشش هیچ نهاد و یا سازمانی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند، همچنین این قشر نیازمند متاسفانه با حداقل ها زندگی کرده و به لحاظ معیشتی شرایط مناسبی ندارند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان درمجلس شورای اسلامی، افزود: بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ وظیفه حمایتی خود برای شناسایی اقشار نیازمند درجامعه شاخص های ویژه ای دارند؛ اما این تعداد یعنی 6 میلیون نفر قشر نیازمند به طور حتم از شاخص های مورد تائید کمیته امداد و بهزیستی برخوردار نیستند، بنابراین با توجه به وجود تورم چند درصدی در جامعه و مشکلات اقتصادی حمایت از این تعداد نیازمند در جامعه ضروری است.

وی تاکید کرد: هرچند که نحوه شناسایی این افراد کارزمان‌بری است، اما به طور حتم اگر سازمانها و نهاد های متولی در حوزه سازمان آمار ایران، شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها به وظایف خود به درستی عمل کنند می توان به شناسایی این قشر ازجامعه امیدوار بود؛ البته افرادی هم که در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار زندگی می کنند منبع درآمدی ناچیزی داشته و در تامین هزینه های زندگی خود دچار مشکلات فراوانی هستند که مسئولان باید درشناسایی این افراد اقدامات موثری انجام دهند.

صلاحی با بیان اینکه وزارت کار و رفاه اجتماعی باید سبد غذایی میان اقشار نیازمند جامعه توزیع کند، تصریح کرد: همچنین باید در مراحل بعدی، برای این افراد آموزش همگانی درنظرگرفت؛ ازسوی دیگر صدور دفترچه بیمه و ارائه خدمات بهداشتی  و درمانی باید در مراحل بعدی مورد توجه قرار گیرد؛ به بیان بهتر ارائه خدمات حمایتی به 5 میلیون قشر نیازمند باید در 3 مرحله توزیع سبد غذایی، پوشش بیمه و آموزش همگانی صورت گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اینکه می توان برای این قشر از جامعه حداقل حقوق ماهیانه در نظرگرفت، تصریح کرد: طرح شناسایی بیش از 5 میلیون نفر نیازمند در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی،  به امضاء 257 نفر ازنمایندگان رسیده و دو فوریت آن در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد، اما در نظرگرفتن حقوق ماهیانه با واقعیت های جامعه سازگار نیست زیرا منابع چنین موردی وجود ندارد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: روز قدس از مفاهیم بلند و رخدادادهای مهم جهان اسلام است که پیام آن تجدید میثاق با ولایت فقیه و رهبری و پایداری در مقاومت اسلامی است.

 

عباس صلاحی روز پنج شنبه در آستانه روز جهانی قدس در گفت و گو با ایرنا افزود: روز قدس به هنوان برترین نماد استکبارستیزی و ابزار نرم قدرت جهان اسلام هرسال حامل این پیام ظلم ستیزی و انزجار از زیاده خواهی و قدرت طلبی در برابر اهالی ترور و استبداد است.

وی اضافه کرد: مساله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم این کشور به عنوان گفتمان بزرگ جهان اسلام در بهترین شکب در روز جهانی قدس متجلی می شود و پیوست مسلمان جهان در این روز نمایشی از بیداری اسلامی جهان در برابر ایادی ظلم و استکبار است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز جهانی قدس یادگار امام راحل است، بیان کرد: امام خمینی (ره) با نامگذاری این روز به عنوان روز قدس به دنبال تحقق اتحاد و انسجام در دنیای اسلام و آگاهی مردم جهان از جنایت های رژیم صهیونیستی بودند.

وی گفت: شرایطی که اسراییل و گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده اند، وظیفه مسلمانان به خصوص ملت غیور ایران اسلامی را برای حضور پر رنگ و باشکوهتر در آیین روز قدس سنگین تر کرده است.

صلاحی عنوان کرد: جنایت های گروه ضد اسلامی داعش و آل سعود در عراق، موقعیت کشور سوریه و یمن،حاشیه امنی برای رژیم نامشروع صهیونیستی ایجاد می کند و تکلیف مسلمانان در چنین شرایطی درک موقعیت جهان و تقویت وحدت و همدلی برای معرفی خطر اسراییل غاصب به عنوان بزرگترین تهدید جهانی در آیین راهپیمایی روز قدس است.

وی در ادامه به حمایت از نمایندگان ایران در مذاکرات با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس می تواند موضع فرزندان ملت را در عرصه دیپلماسی تقویت کرده و دل آنان را برای ادامه مذاکرات گرم کند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایطی که فرزندان ایران اسلامی به چانه زنی با شش ابرقدرت جهان مشغول هستند، صفوف یکپارچه و منسجم مردم ایران و حضور کوبنده آنان در راهپیمایی روز قدس می تواند پشتوانه محکمی برای آنان در وین باشد.

امام خمینی(ره) در 16 مرداد ماه سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

متولیان توجهی به بازسازی بافت‌های فرسوده ندارند/ برج‌سازی‌ و تراکم فروشی؛ اولویت مدیریت شهری

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، بر ضرورت بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در کلانشهر تهران تاکید کرد و افزود: لازم است بازسازی مناطق فرسوده در دستور کار متولیان قرار گیرد و برای کاهش تلفات در هنگام زلزله، بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده  اصولی و منطبق بر ضوابط،  مقررات مهندسی و شهری انجام گیرد.

نماینده مردم تفرش وآشتیان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تهران در کانون توجه متولیان نیست، گفت: متاسفانه متولیان توجهی به بازسازی بافت‌های فرسوده ندارند و ساخت برج ها و تراکم فروشی بیشتر در کانون توجه آنها قرار دارد در صورتیکه اگر به مقوله بافت های فرسوده بیشتر توجه شود باعث زیباتر شدن فضای شهری می شود و از سوی دیگر هنگام وقوع زلزله تلفات کمتری خواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  تصریح کرد: شورای شهر تهران باید با عزم و اراده ای جدی به عنوان نمایندگان مردم تهران با همکاری دولت و شهرداری به وظیفه خود در خصوص بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده عمل کند.

صلاحی ادامه داد: با توجه به گسل‌های فراوان در کلانشهر تهران هنگام بروز زلزله،  امکان امدادرسانی به زلزله زدگان مناطق فرسوده سخت خواهد بود لذا باید پرداختن به موضوع بازسازی بافت‌های فرسوده دغدغه جدی دولت و شهرداری تهران باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با انتقاد از ساخت وسازها در حریم بافت‌های فرسوده بدون رعایت چارچوب‌های قانونی در کلانشهر تهران، گفت:  لازم است شهرداری تهران از ساخت و سازهای غیرمجازی که در حریم بافت های فرسوده صورت می گیرد جلوگیری کند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس نهم، با تاکید بر ارائه بسته‌های تشویقی مناسب و ارزان به ساکنان مناطق فرسوده، تصریح کرد: بر طبق استانداردها این مناطق باید شناسایی شوند و برای تخریب و بازسازی آنها برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد چون اکثر این بافت‌ها به افراد محروم تعلق دارد و توانایی ترمیم و بازسازی را ندارند لذا  لازم است بسته های تشویقی ارزانی به آنها اختصاص و اعتباراتی برای ترمیم و بازسازی از سوی دولت به این افراد تعلق گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: اگر شهرداری در برخی از موارد تخریب و بازسازی بافت‌های فرسوده را به صلاح نمی‌بیند باید در جای دیگر به ازای واگذاری زمین آنها،  به صاحبان این مناطق آپارتمان یا خانه ای تحویل دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم باید برای تخریب و بازسازی بافت‌های فرسوده خود با دولت و شهرداری همکاری کنند، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری تهران مشکلات بافت های فرسوده هر چه سریعتر  برطرف و رفع شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی عملکرد تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات لوزان را قابل تحسین دانست و گفت: ارزشهای جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات به خوبی حفظ شد.

 

عباس صلاحی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات لوزان که حدود 9 روز به طول انجامید بسیار مقتدرانه در مقابل شش قدرت برتر اقتصادی و نظامی دنیا ایستادگی کردند و موفق به کسب دستاوردهای بی نظیری در این مذاکرات شدند.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات لوزان نه تنها از خط قرمز جمهوری اسلامی عبور نکردند بلکه با صبر و شکیبایی منحصر به فردی توانستند امتیازات خوبی را برای ملت به ارمغان بیاورند که این مهم قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشارکت ایران در همکاری های بین المللی در حوزه انرژی هسته ای صلح آمیز که می تواند شامل ساخت نیروگاه های هسته ای و رآکتورهای تحقیقاتی شود یک دستاورد بی نظیر از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات لوزان بود که همه باید قدر این دستاورد مهم را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: لغو تحریم های اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا و ایالات متحده نیز نیز دستاوردهای بسیار ارزشمندی از سوی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات لوزان است.

صلاحی اظهار کرد: ملت ایران باید بداند که زحمات دولتمردان و مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه در راستای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است بنابراین همه باید قدر دان تلاش های شبانه روزی تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات لوزان باشند.

وی حمایت از دولت را حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مردم باید همواره پشتیبان و حامی دولت باشند چرا که همه فعالیت های دولت تدبیر و امید در دوسال گذشته در راستای ارزشهای انقلاب اسلامی، آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری بوده است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی لغو شش قطعنامه سازمان ملل به نفع جمهوری اسلامی را یک پیروزی ارزشمند از سوی مسوول سیاست خارجی دولت تدبیر و امید دانست و گفت: این پیروزی تیم مذاکره کننده ایرانی اقتدار ایران اسلامی را به همه دنیا نشان داد.

وی در خصوص نامگذاری سال جاری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری نیز گفت: همدلی ها و همزبانی های دولت و ملت عامل تقویت امنیت و آرامش و ارتقای توان در امور اجرایی ، فکری و پژوهشی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره گره گشای مشکلات جامعه در شرایط خاص بوده است بنابراین مردم و مسوولان باید دست به دست یکدیگر داده و با تمام وجود و در راه تحقق شعار سال جاری تلاش کنند.

تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از ششم فروردین ماه جاری در لوزان با نمایندگان 1+5 مذاکرات هسته ای خود را از سر گرفت که این مذاکرات تا بامداد 13 فرودین ماه جاری به طول انجامید و در پایان آن بیانیه ای قرائت شد که نشان دهنده توافق دوطرف در زمینه های مختلف است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات بشر دوستانه و تسکین آلام و آسیب مردم، مصداق بارز همدلی و همزبانی و ظرفیت منحصر به فرد در حوزه اجتماعی است.

 

عباس صلاحی روز پنج شنبه در جریان بازدید از پایگاه های ایمنی و سلامت، امداد و نجات جاده ای و کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان افزود:یکی از ماموریت های اصلی تشکل های مردم نهاد و ارگان های خیریه و مردمی باید در سال جدید نزدیک کردن لایه ها و طبقه های مختلف جامعه به همدیگر و هدایت سرمایه های معنوی و مادی در راستای برنامه های دولت باشد.

وی اظهار کرد: هلال احمر به عنوان نهادی مردمی توانسته اقدامات موثری را در تقویت پیوند های اجتماعی و حل مشکلات اقشار مختلف به ویژه آسیب دیدگان داشته باشد.

وی بیان کرد: خدماتی که این جمعیت به مردم ارایه می دهد تخصصی و اثرگذار است و این مهم باید روز به روز جدی تر دنبال شود.

نماینده مردم شهرستان های تفرش، آشتیان، و فراهان ادامه داد: نیروهای فعال جمعیت هلال احمر در ایام نوروز دور از خانواده ها در پایگاه های جاده ای و شهری به مردم خدمات رسانی می کنند که تسری این روحیه و رفتار به لایه های اجتماعی می تواند نیروی عظیمی را پیشبرد امور و گره گشایی از مشکلات ایجاد کند.

وی عنوان کرد: توسعه پایدار نیازمند تقویت همدلی اقشار مختلف جامعه است و توجه به این مهم امری ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در جریان بازدید از این پایگاه ها گفت: در اجرای طرح نوروزی امسال این جمعیت بیش از دو هزار نفر روز فعالیت دارند.

مرتضی سلیمی افزود: افزایش آمادگی توان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای ارایه مطلوبتر و سریعتر عملیات پاسخگویی به در راه ماندگان و آسیب دیدگان ناشی از تصادف جاده ای و اسکان اضطرای آسیب دیدگان، ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافران در طول مسیرهای مسافرتی با رویت نیروهای امداد، معرفی هر چه بهتر خدمات بشر دوستانه و داوطلبانه و نمایش توان بالای خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از مهمترین اهداف اجرای طرح نوروزی این جمعیت است.

وی بیان کرد: استفاده از فناوری های نوین در کمک به سفری ایمن و سالم، کاهش تلفات ناشی از حوادث، ترویج فرهنگ پیشگیری از طریق ارتقاء سطح آگاهی های عمومی مردم در امر حوادث و سوانح و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های سازمان در ارایه خدمات امدادی بشر دوستانه در سطح ملی و بین المللی از دیگر اهداف این جمعیت در اجرای طرح نوروزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: جمعیت هلال احمر از طریق خط امدادی 112 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و خدمات رسانی در سوانح و حوادث به مسافران نوروزی است.

سلیمی اظهار کرد: میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع جمعیت در این استان پنج دقیقه و 44 ثانیه و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه، 9 دقیقه و 11 ثانیه است.

وی گفت: کاهش مدت زمان حضور نیروهای امدادی در صحنه حوادث یکی از برنامه های مهم و اولویت دار است.

طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان مرکزی از 25 اسفندماه سال گذشته در 10 پایگاه امداد و نجات ثابت، هشت پایگاه سیار، دو پایگاه موقت، 10 پایگاه پشتیبانی مستقر در شعب اراک، ساوه، غرق آباد، محلات، خمین، دلیجان، آشتیان، شازند و تفرش آغاز شده و تا 17 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به ورزش شهرستان‌ها موجب شناسایی استعدادهای ناشناخته می‌شود.

 خبرگزاری فارس: توجه به ورزش شهرستان‌ها موجب شناسایی استعدادهای ناشناخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات حوزه ورزش شهرهای تفرش و آشتیان اظهار داشت: رعایت عدالت در توزیع امکانات و اعتبارات ورزشی شهرستان‌ها اصل بسیار مهمی است که باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه استعدادهای بسیاری در شهرستان‌ها وجود دارد که به دلیل نبود امکانات و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم ناشناخته مانده‌اند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس با تأکید به اینکه ورزش فصل مشترک فرهنگ و اقتصاد است، خاطر نشان ساخت: سالی را که پشت سر گذاشتیم از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده بود، به جرأت می‌توان گفت ورزش فصل مشترک فرهنگ و اقتصاد است و توجه به آن می‌تواند زمینه‌های رشد و توسعه فرهنگ و اقتصاد را رقم بزند.

صلاحی ادامه داد: حوزه ورزش در شهرستان‌های تفرش و آشتیان دارای مشکلاتی است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب شاهد کاهش این مشکلات باشیم.

وی ادامه داد: در برخی از رشته‌های ورزشی این شهرها استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که شکوفایی این استعدادها نیازمند حمایت از ورزشکاران و ایجاد باشگاه‌های ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز با بیان اینکه لازمه توسعه امر ورزش استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی است، گفت: حل معضلات موجود در حوزه ورزش با استفاده از اهرم و بازوی مردمی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی میسر و محقق می‌شود.

سعید ملکی افزود: حمایت از ورزشکاران و ورزش شهرهای تفرش و آشتیان به صورت جدی مورد توجه و تاکید مدیران قرار دارد و امیدواریم با تلاش دسته‌جمعی به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرهای تفرش و آشتیان از لحاظ امکانات ورزشی و زیرساخت‌ها وضعیت مطلوبی دارند و ورزش این شهرها در مسیر رشد و پویایی قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی برگزاری کلاس‌های آموزشی داوری و مربیگری، برگزاری اردوهای ورزشی، استعدادیابی و تلاش در راستای ارتقای سطح دانش مربیان را مورد تاکید قرار داد.

محمدحسن افشاری رئیس آموزش و پرورش تفرش نیز گفت: این اداره از آمادگی لازم برای برگزاری مسابقات، میزبانی، اسکان و تغذیه ورزشکاران برخوردار است.

در این نشست پیرامون اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های عمرانی روستاهای دستجان و کردیجان بحث و تبادل نظر شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس، تعلل وزارت کشور در معرفی استاندار مرکزی را آسیب‌زننده عنوان کرد.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، با اتنقاد از مشخص نشدن استاندار مرکزی اظهار کرد: با گذشت 45 روز از رفتن استاندار سابق، همچنان استاندار مرکزی معرفی نشده و مسئولین برای انتخاب استاندار بعدی همچنان در کش و قوس هستند.

وی با اشاره به اعتراض کتبی مجمع نمایندگان استان و همچنین تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی افزود: گزینه‌های مطرح شده هنوز به تایید نرسیده است. افرادی که به عنوان گزینه وزیر کشور برای استانداری مرکزی مطرح می‌شود، صرفا گزینه‌هایی هستند که از سوی رسانه‌ها و مطبوعات گمانه‌زنی شده‌اند.

صلاحی با تأکید بر اینکه این تعلل برای استان آسیب‌زاست گفت: مدیریت یک استان نیازمند ثبات است و نبود استاندار، عملاً مدیریت و همچنین نظارت بر عملکرد مدیران میانی را با مشکل روبرو کرده است.

این عضو مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تعلل مشکلات عدیده‌ای به همراه داشته و با توجه به اینکه پایان سال است، قطعاً تبعات اجتماعی و سیاسی بسیاری به بار خواهد آورد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور و وزرای کشور، اقتصاد، نیرو، بهداشت، ارشاد و جهاد کشاورزی تذکراتی داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، عباس صلاحی باباجان در تذکر شفاهی خود در آغاز جلسه نوبت بعدازظهر مجلس به رئیس جمهور تذکر داد و گفت:‌ چندین طرح گردشگری و عمرانی در حوزه انتخابیه معطل پرداخت اعتبارات صندوق توسعه ملی هستند.

او ادامه در خصوص مخالفت‌های مجلس با بخشنامه غیرقانونی معاونت توسعه نیروی انسانی در جهت تاثیر ماده 59 قانون برنامه توسعه که کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان را ممنوع اعلام کرده تذکر داد.

این نماینده مجلس به وزیر کشور برای تسریع در ارائه لایحه تقیسمات کشوری و تسریع در انتخاب استاندار استان مرکزی تذکر داد.

همچنین آبرسانی به تفرش و چهل روستا، تسریع در تکمیل فاضلاب، تجهیز بیمارستان تفرش و احداث فوریت های پزشکی از جمله تذکرات دیگر این نماینده مجلس بود.

صلاحی باباجان از وزیر ارشاد نیز به دلیل انتصاب غیرقانونی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی و عملکرد ضعیف وزارت ارشاد در این استان انتقاد کرد و از وزیر اقتصاد خواست به بانک های عامل جهت امحال سه ساله تسهیلات اعطایی به کشاورزانی قادر به پرداخت آن نیستند تذکر دهد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی یک معضل همگانی و ملی است که برای برطرف کردن آن به یک عزم ملی نیاز داریم، گفت: اگر هر کدام از سازمان‌ها به ‌درستی به وظایف خود عمل کنند این معضل حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه آلودگی به مرز هشدار رسیده است، گفت: در کاهش آلودگی هوای تهران سازمان های گوناگونی مسؤول هستند که از جمله می‌توان به سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران، وزارت صنایع و معادن و وزارت نفت اشاره کرد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باتوجه به عملکرد ضعیف سازمان محیط زیست درباره کنترل آلودگی هوا، تحقیق و تفحص از این سازمان توسط مجلس ضروری به نظر می‌رسد.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات صنعتی در سطح شهر موجب آلودگی هوا می شوند گفت: متاسفانه درخصوص نحوه فعالیت و میزان آلایندگی این کارخانجات هیچ گونه نظارتی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استاندارد ها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، طبق تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست مشمول پرداخت عوارض آلایندگی هستند. البته لازم است درخصوص اینکه عوارض آلایندگی در کجا هزینه می شود، مسئولان مربوطه شفاف سازی کنند.

صلاحی با تاکید بر از رده خارج کردن خودروهای فرسوده،‌ تصریح کرد: به منظور کنترل آلاینده ها معاینه فنی خودروها بسیار حائز اهمیت است که می‌توان با اهمیت دادن به این مهم ضامن سلامتی خود و دیگران شد.

وی با انتفاد از تعطیلی مدارس در پی آلودگی هوا، گفت:تعطیلی مدارس چاره کار نیست،این معضل باید ریشه ای حل شود. سالهاست که ساکنین تهران از آلودگی هوا رنج می برند.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی گفت: استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی در کاهش آلودگی هوا می تواند موثر باشد، اما مهمتر از این موضوع کیفیت سوخت و رعایت استانداردهای لازم در خودروسازی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنزین بی کیفیت داخلی ، بنزین وارداتی آلوده،تردد خودروهای فرسوده و فعالیت کارخانجات صنعتی از مهمترین دلایل آلودگی هوای تهران است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دکتر صلاحی عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از کسری بودجه 3 هزار میلیارد تومانی صندوق بازنشستگی کشوری انتقاد کرد.

انتقاد از کسری بودجه 3 هزار میلیارد تومانی صندوق بازنشستگی کشوری

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ با یادآوری دستور کار امروز یکشنبه ( 12 بهمن) کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: جلسه امروز در محل سازمان بازنشستگی کشوری برگزار شد و از سوی مسئولان مربوطه گزارشاتی در این خصوص ارایه شد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه صندوق بازنشستگی برای بودجه سال 94 با کسری بودجه 3 هزار میلیارد تومانی مواجه است و با توجه به تعداد زیاد بازنشستگان این مهم خطری جدی به حساب می‌آید.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری دارای بدهی‌ها و شرکت‌هایی است که این کسری بودجه معضلات را دو چندان می‌کند حال امید است در مجلس ردیف‌های اعتباری برای این مهم در نظر گرفته شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،‌ تاکید کرد:‌ متاسفانه امروزه افزایش حقوق متناسب با تورم نیست لذا این مهم کسری بودجه را دو چندان می‌کند؛ از سویی دیگر بیمه‌های افراد بازنشسته از دیگر مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت؛ با توجه به اینکه 36 درصد فرانشیز را باید صندوق بپردازد لذا همین امر هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی/ نماینده تفرش

 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیرکبیر توانست با اصلاحات خود مردم را در رسیدن به رشد و شکوفایی در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی هدایت کند و دست اجانب را از این کشور کوتاه کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس صلاحی پیش از ظهر امروز درمراسم بزرگداشت میرزا تقی‌خان امیرکبیر که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در شهر فراهان برگزار شد با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا بتوانیم مفاخر استان مرکزی و اقدامات این افراد را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید تلاش کنند تا بتوانند در راستای رشد و اعتلای کشور و نظام گام بردارند و پاسخگوی اعتماد مردم باشند.

وی‌افزود: مسئولان استانی و کشوری باید تلاش کنند تا بتوانند مشکلات و معضلات موجود در جامعه را شناخته و در راستای رفع این مشکلات گام بردارند و مانند مردان بزرگ تاریخ که توانستند به منظور اعتلای کشور گام بردارند عمل کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نظام و اسلام مرهون خون شهدا ورشادت‌های این افراد بوده و مسئولان در قبال خون شهدا که سبب به ثمر نشستن این انقلاب و نظام هستند مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

صلاحی با اشاره به اینکه امیرکبیر یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ بوده گفت: این شخصیت بزرگوار توانسته با اصلاحات خود خدمات ارزنده‌ای را به این کشور ارائه کند و مردم را در رسیدن به رشد و شکوفایی در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی هدایت کند و دست اجانب را از این کشور کوتاه کند.

وی افزود: این بزرگ‌مرد تاریخ خدمات زیادی را تاکنون داشته که مهم‌ترین آن فراهم کردن و ایجاد بسترهای کافی برای حضور شهروندان و مردم در جامعه بوده که این مهم در حال حاضر نیز تداوم داشته است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجود یک چنین فردی در استان مرکزی سبب افتخار و مباهات بوده و باید بتوانیم با برگزاری این مراسم‌ها و همایش‌ها در راستای تکریم از شخصیت این افراد و زنده نگه داشتن این بزرگان گام برداریم.

صلاحی بااشاره به اهمیت تبیین ابعاد شخصیتی امیرکبیر برای نسل جوان گفت: باید با انجام برنامه‌ریزی بتوانیم شخصیت این افراد را تبیین کنیم و به نسل جوان یادآوری کنیم که این نظام مرهون تلاش این افراد بوده و باید در راستای تحقق اهداف این افراد نیز گام برداشته شود.

وی افزود: امیرکبیر با درایت و زیرکی توانست با فساد موجود در دستگاه حکومتی آن دوران و بی‌کفایتی مدیران برخورد کند و بتواند در مقابل رشوه خواری فرمانداران شهرهای مختلف در زمان قاجار ایستادگی کند و تدابیر لازم را اتخاذ کند و بتواند با استفاده از نیروهای کارآمد با این آسیب‌ها مبارزه کرده و جان خود را در راه اعتلای کشورش از دست بدهد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خدمت‌گزاری به مردم و کشور بدون هیچ چشم‌داشتی از ویژگی‌های شخصیتی امیرکبیر بوده و این بزرگ‌مرد تاریخ بعد از مدت خدمت صادقانه خود به مردم و کشورش پس از سه سال و دو ماه خدمت به دستور ناصرالدین شاه قاجار از کار برکنار شده و در18 ربیع الاول سال 1268 هجری قمری در حمام فین کاشان به قتل رسید.

صلاحی بااشاره به اینکه مسئولان باید با تکیه بر اسلام و با توکل به خدا در راه اسلام و نظام گام بردارند گفت: توجه به سیره اهل بیت(ع) و الگوپذیری از بزرگانی مانند امیرکبیر و جلب رضایت مردم با یک خدمت صادقانه می‌تواند به تحقق آرمان‌های اسلام و نظام و آرمان‌های امام راحل کمک کند و مسئولان را در این راستا یاری کند.

وی افزود: مردم مسلمان و شهیدپرور کشور و ایران اسلامی همیشه تا پای جان از ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و شهدای دوران دفاع مقدس دفاع کرده و همیشه با حرکت در مسیر ولایت وفاداری خود به این نظام را نشان داده‌اند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا بتوانند امنیت و آرامش را در جامعه و کشور ایجاد کنند و در تحقق این مهم مانند امیرکبیر از جان خود نیز بگذرند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

قنات بم

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور ‏لایروبی قنات کشاورزی روستاهای این شهرستان ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت.‏

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، عباس صلاحی شامگاه گذشته در بازدید از روستاهای دهستان کوه‌پناه تفرش برطرف کردن  مشکلات ‏روستائیان را یکی از اهداف حضور در روستاها دانست و اظهار داشت: حل مشکلات مردم روستاها از جمله رفع مشکل آب کشاورزی از اولویت‌های ‏نظام و از مهم‌ترین وظایف مسئولان شهرستانی بوده که باید در ‏برطرف کردن مشکلات از تمام توان خود استفاده کنند.‏

وی افزود: اگر زمینه افزایش معیشت برای روستائیان فراهم شود مشکلاتی که از ناحیه مهاجرت این افراد به شهرها انجام می‌شود کاهش یافته و مانع از مهاجرت مردم می‌شود‎.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بالا بردن امکانات و خدمات‌رسانی مناسب از مهم‌ترین عوامل رشد روستاها ‏است‎.

صلاحی خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های گسترده دشمنان باید از امکانات و ‏نیروی کار روستاها در رشد و پویایی صنعت دامداری و کشاورزی روستاها بهترین استفاده را داشته باشیم‎.‎

وی افزود: حضور ‏گسترده مردم شهر‌ها و روستاها در مسائل مختلف و حمایت آنان از نظام ‏مقدس جمهوری اسلامی همواره نقطه قوتی برای کشور بوده و مسئولان نیز ‏باید با خدمت به مردم قدردان آنان باشند‎.‎

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بااشاره به تخصیص اعتبار لایروبی قنات گفت: 4 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار به منظور لایروبی قنات کشاورزی این شهرستان تخصیص یافت.‏

در بازدید صلاحی با مردم روستاهای سفیدشبان، سفیداب، سربند، ‏کشه و دارستان دیدار و با مسائل و مشکلات این روستاها از نزدیک آشنا شدند‎ که رفع مشکل آب شرب، ضرورت لایروبی قنوات کشاورزی با ‏توجه به خشکسالی‌های گذشته، آسفالت کردن جاده‌های دسترسی تعدادی از ‏روستاها به راه اصلی، تامین اعتبار به منظور ساخت غسال‌خانه و تعمیرحمام ‏عمومی، اختصاص وام کشاورزی به کشاورزان و تامین اشتغال جوانان در روستاها از ‏خواسته‌های مردم در این بازدید‌ها بود‎

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده تفرش طی تذکری به وزیر صنعت معدن تجارت خواستار پاسخگویی در خصوص علت حذف یارانه آرد و افزایش قیمت نان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، عباس صلاحی طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور خواست تا نسبت به شهر شدن روستای ترخواب دستورات لازم را صادر کند. همچنین پرداخت خسارت کشاورزان تفرشی و دو بانده کردن جاده اراک-همدان از درخواست های دیگر وی از تذکرات شفاهی از وزرای کشاورزی و راه و مسکن است

وی در تذکر دیگری به وزیر بهداشت خواستار تامین بودجه خانه بهداشت فرمهین شد و به وزیر علوم نیز متذکر شد که هر چه سریعتر مطالبات هیأت علمی دانشگاه تفرش پرداخت شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

 نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: با اقدامات انجام گرفته تا اوایل سال آینده شاهد افتتاح فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تفرش هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، عباس صلاحی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تفرش با تاکید در تکمیل طرح‌های نیمه‎تمام در این شهرستان اظهار داشت: اتمام طرح‌های نیمه تمام تا پایان سال 94 یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان تفرش است که با برگزاری جلسات و پیگیری‌های شهرستانی و استانی تسریع در تکمیل طرح‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

وی افزود:در حوزه راه با توجه به کوهستانی بودن این شهرستان و صعب العبور شدن تعدادی از محورها در فصل زمستان توجه به محورهای روستایی و اتمام آسفالت این محورها باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی از بهره‌برداری از استخر شهدای تفرش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امید است مسئولان مربوطه اداره ورزش و جوانان با توجه به تعیین موعد مقرر در بهره‌برداری مجدد این استخر تلاش‌های لازم را بعمل آورند.

صلاحی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در هفته فرهنگی در شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌ها در این هفته سبب رشد فرهنگی و معرفی این شهرستان در سطح کشور و استان مرکزی گردید که تداوم این برنامه‌ها باید در طول سال مورد توجه قرار بگیرد.

وی صنایع دستی و آثار تاریخی باستانی را یکی از ظرفیت‌های برجسته شهرستان تفرش عنوان کرد و افزود: برنامه مدون تنظیم گنجینه مشاهیر در دست اقدام است که با تعیین اعتبار مناسب انجام می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به ترمیم بیش از 8کیلومتر از شبکه لوله‌های آب شهری خاطرنشان کرد: در سال 94 با تخصیص اعتبارات مناسب ادامه این طرح اجرایی می‌شود و با اقدامات انجام گرفته تا اوایل سال آینده شاهد افتتاح فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تفرش هستیم.

صلاحی تصریح کرد: طرح گازرسانی به روستاهای تفرش با سرعت در حال اجرا است و تاکنون گازرسانی به 4 روستا انجام شده و با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت نفت روستاهایی که در اولویت هستند از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

 

وی افزود: احداث پاسگاه جفتان در دهستان رودبار، ساخت پایگاه امداد جاده ای گیان، افزایش پهنای باند شبکه مخابرات بوسیله راه‌اندازی دکل در روستای محمدآباد، افزایش پوشش دیجیتال با راه‌اندازی آنتن در روستای کندج، تعیین تکلیف واحدهای غیرفعال ناحیه صنعتی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش از پایان عملیات اجرایی آبخیزداری در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی آبخیزداری در تفرش پایان یافت

مجتبی مؤمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: عملیات اجرایی آبخیزداری حوزه‌های آبخیز کهلو، جلایر و فرسمانه تفرش به پایان رسید.

وی تصریح کرد: این عملیات با هدف کنترل فرسایش و رسوب، کنترل روان ‌آب‌ها، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، کاهش مشکلات ناشی از کم آبی در قالب عملیات‌های خشکه‌چین، سنگ و سیمان و گابیونی به مرحله اجرا در آمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش بیان داشت: اجرای این عملیات با استفاده از اعتبارات ملی و استانی اجرایی شده و با توجه به درخواست‌های مردمی و نیاز منطقه به اجرای عملیات آبخیزداری و با حمایت مسئولان در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

مؤمن در پایان متذکر شد: با توجه به انجام این عملیات و افزایش آب چشمه‌ها و قنوات موجود در آینده سطح بیشتری از اراضی حاشیه رودخانه که در معرض کم آبی قرار گرفته مجددا احیا و به زیر کشت محصولات زارعی و باغی رفته و اراضی حاشیه آبراهه‌ها از خطر فرسایش کناری و فرسایش بستری حفاظت خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی

 نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به طول رودخانه قره‌چای و منتهی شدن آن به سد ساوه می‌طلبد که حقابه این رودخانه مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس صلاحی شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر نیرو با استاندار و فعالان صنعت آب، برق و گاز با اشاره به طول این رودخانه اظهار داشت: این رودخانه دارای طولی معادل با 40 تا 50 کیلومتر دارد که به سبب همین طول باید حقابه آن مشخص شود.

وی افزود: مشخص کردن حریم رودخانه‌ها نیز از مواردی است که به سبب کمبود اعتبارات انجام نشده که همین موضوع مشکلاتی را در بخش کشاورزی به وجود آورده است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در فصل تابستان اکثر روستاهای مربوط به شهرستان‌های فراهان بیشتر از یک ساعت آب شرب ندارند  و از طریق تانکر این موضوع تامین می‌شود که نیاز به اعتباراتی به منظور رفع این مشکل دارد.

صلاحی با اشاره به تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان تفرش گفت: تصفیه‌خانه موجود در شهرستان تفرش نیاز به اعتبار به منظور تجهیز شدن دارد چرا که کیفیت بد خروجی این تصفیه‌خانه منجر به فاجعه زیست محیطی شده است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به حدف شدن ردیف‌های اعتباراتی اقداماتی به منظور تکمیل طرح‌های فاضلاب و نیز کامل شدن فاضلاب تفرش انجام شود.

نماینده تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ارتباط با انتقال پساب فاضلاب از شهرستان اراک به دشت فراهان امیدواریم که بتوانیم تحولاتی را در حوزه کشاورزی ایجاد کنیم چراکه این دشت حاصلخیزی است.

صلاحی با اشاره به طرح عمرانی گفت: پروژه آب هفتیان از پروژه‌های عمرانی است و براساس تعهداتی که وزارت‌خانه ایجاد کرده مقرر شده بود که در سال 95 با فایناس داخلی افتتاح شود اما سرعت کمی را می‌پیماید انتظار داریم با اعتبارات خوبی که در سال 94 منظور می‌شود آبرسانی خوبی را به شهرستان تفرش داشته باشیم.

وی افزود: مشکل کم‌آبی مساله‌ای است که در تمام کشور احساس می‌شود اما در استان مرکزی به سبب فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی نیاز به آب نمود بیش‌تری پیدا کرده است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شوراس اسلامی تصریح کرد: با توجه به مخزن 5 هزار متر مکعبی که نسب شده است امیدواریم که روستاهای نزدیک این مخزن از آن بهره‌مند و به آب آشامیدنی مطلوب دست پیدا کنند.

صلاحی با اشاره به حفر چاه‌های غیرمجاز گفت: در ارتباط با با حفاری‌های غیرمجاز در اکثر شهرستان‌ها از حد مجاز پایین تر رفته که باید با متخلفان برخورد شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار مردم تفرش از سند فرهنگی نگاه ویژه به این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، عباس صلاحی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی (20 آبان) در چهل و پنجمین کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که با مشارکت شهرستان تفرش برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه شهرستان تفرش از قطب های فرهنگی کشور است گفت: با توجه به تدوین سند فرهنگی استان، انتظار ما از این سند، نگاه ویژه به تفرش به دلیل وجود ظرفیت های که در آن وجود دارد است.

وی با بیان اینکه با وجود پتانسیل های بالقوه، این شهرستان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد، ادامه داد: شهرستان تفرش با حفظ خاصیت بکر بودن و هویت اصلی خود از ورود فرهنگ اقوام دیگر به این شهر جلوگیری کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان تفرش یکی از قطب های دانشگاهی و فرهنگی استان نیز محسوب می شود، بیان کرد: وجود بزرگان و علما و دانشمندان در این شهرستان نشان از فرهنگ عمیق و غنی دانشگاهی است.
وی ادامه داد: دانشگاه تفرش  در سال ۶۷تاسیس شده و پس از گذشت دو دهه از تاسیس این دانشگاه هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این دانشگاه ظرفیت های خوبی برای تبدیل به قطب علمی استان را دارد، چرا که دانشمندان و اندیشمندان بسیاری در این خطه وجود دارند و این شهرستان قابلیت پرورش افراد در زمینه های مختلف را دارد.

تعزیه تفرش هنری اصیل و ماندگار

صلاحی در بخش دیگری از سخنانش به پیشینه تاریخی و مذهبی این شهرستان گفت: در شهرستان تفرش از دیر باز هنر شبیه خوانی و تعزیه خوانی مرسوم بوده و هنرمندان فعال در این عرصه همواره به انجام این سنت پرداخته و می پردازند.

وی با بیان اینکه در هفته فرهنگی تفرش 300 عنوان برنامه تدین شده است، بیان کرد: این برنامه ها با محوریت مسایل فرهنگی و اجتماعی و با حضور گسترده افراد برگزار می شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی  افزود: تفرش قطب تعزیه و آیین های سنتی کشور است و شبیخوانان به نام کشوری در این شهرستان پرورش یافته و همواره رتبه های برتر کشوری در این زمینه را کسب می کنند.

وی اضافه کرد: تخصیص اعتبارات برای حفظ و نگهداری هویت فرهنگی این شهرستان ضروری است چرا که صنعت و ثروت موید فرهنگ است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به همدلی، همراهی و همکاری مسئولان با یکدیگر تاکید کرد و گفت: اگر این همدلی و همکاری ایجاد شود ما شاهد رونق فرهنگی در بخش های مختلف می شویم.

وی با اشاره به اهیمت رونق و توسعه فرهنگی در شهرستان تفرش نیز بیان کرد: این مهم نیازمند همکاری  همه جانبه است و باید همه دست در دست هم دهیم تا شهری آباد و با غنای فرهنگی داشته باشیم.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

اراک- خبرگزاری مهر: نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان تفرش به دلیل فرهنگ عمیق و غنی قطب دانشگاهی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صلاحی عصر سه شنبه در چهل و پنجمین کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که با مشارکت شهرستان تفرش برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه تفرش  در سال ۶۷تاسیس شده گفت پس از گذشت دو دهه از تاسیس این دانشگاه هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تفرش ظرفیت های خوبی برای تبدیل به قطب علمی استان را دارد، بیان کرد: با وجود دانشمندان و اندیشمندان بسیار در این خطه نیازمند پرورش افراد در زمینه های مختلف هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به هفته فرهنگی تفرش و تدوین ۳۰۰ عنوان برنامه در این هفته افزود: تفرش قطب تعزیه و آیین های سنتی کشور است و شبیخوانان به نام کشوری در این شهرستان پرورش یافته و همواره رتبه های برتر کشوری در این زمینه را کسب می کنند.

صلاحی در ادامه با بیان اینکه مردم تفرش توانمندی بسیاری در بخش های ادبی و هنری دارند، گفت: این شهرستان در بخش های مختلفی چون تئاتر و شبیه خوانی موفق بوده و افراد زیادی را در این زمینه پرورش داده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتظار ما از سند فرهنگی استان نگاه ویژه به تفرش به دلیل وجود ظرفیت های است، گفت: با وجود پتانسیل های بالقوه این شهرستان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد.

وی با بیان اینکه شهرستان تفرش خاصیت بکر بودن و هویت اصلی خود را حفظ کرده است، گفت: مردم این شهرستان از ورود فرهنگ اقوام دیگر به این شهر پیشگیری کرده اند.  

صلاحی با اشاره به اینکه صنعت وثروت موید فرهنگ است، افزود: تخصیص اعتبارات برای حفظ و نگهداری هویت فرهنگی این شهرستان ضروری است.

رونق فرهنگی تفرش نیازمند همکاری  همه جانبه است

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به انیکه رونق فرهنگی شهرستان تفرش نیازمند همکاری و همدلی همه جانبه است، بیان کرد: باید همه مسئولان دست به دست هم دهیم تا آبادی و آبادانی بخش های مختلف را شاهد باشیم.

صلاحی با بیان اینکه در بخش های مختلف سرمایه گذاران بانگ ها و سخت هتل و اماکن گردشگری معرفی شده اند، گفت: بدلیل همکاری نکردن با این سرمایه گذاران فعالیت آنان متوقف و در تفرش هتل و اماکن گردشگری به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: هفته فرهنگی تفرش فرصت مناسبی برای انتاقل فرهنگ غنی مردم تفرش به سراسر استان است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی/ نماینده تفرش

 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس‌ شورای‌ اسلامی قرار است‌ اعتباری را برای راه‌اندازی رصدخانه تفرش به این شهرستان اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در چهل و پنجمین کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی با اشاره به قدمت تاریخی تفرش اظهار کرد: شهرستان تفرش دارای قدمت تاریخی بوده که با احداث دانشگاه در سال 67 قرار بود این شهرستان به یک قطب دانشگاهی در استان تبدیل شود.

وی افزود: جاذبه گردشگری و آئین‌های مذهبی تفرش یکی از ملاک‌هایی است که می‌توان این شهرستان را به بهترین نحو مدیریت کرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان گفت: تفرش در زمینه‌های گوناگون ظرفیت‌های بالای دارد که با دارا بودن این ظرفیت‌ها هنوز نتوانسته جایگاه خود را در حوزه فرهنگی پیدا کند.

صلاحی تصریح‌کرد: این شهرستان از رتبه پایینی برخوردار بوده که مسئولان استانی باید در راستای بهبود وضعیت آن اقداماتی را انجام دهند.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی توانمند شوند نیز در این شهرستان حاشیه‌نشین ندارد و هنوز با گذشت زمان فرهنگ وهویت خود را حفظ کرده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم همکاری بانک‌ها گفت: زمانی که سرمایه‌‌گذاران تسهیلاتی را از سوی بانک‌ها در اختیار نگرفتند راه اندازی هتل و مراکز تفریحی را متوقف کرده‌اند.

صلاحی تصریح کرد:مشکلات موجود در تفرش سبب شده است شهرستان در رتبه‌ پایین عدالت اجتماعی قرار گیرد، مجلس‌ شورای‌ اسلامی اعتباری را قرار است‌ برای راه‌اندازی رصدخانه تفرش به این شهرستان اختصاص دهد.

وی افزود: امیدواریم هفته فرهنگی فرصتی باشد تا موانع موجود و مشکلات پیشرو و ظرفیت‌های این شهرستان را منعکس کنیم.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: مردم نیازمند اعتمادسازی در نشان استاندارد هستند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز استاندارد اظهار داشت: تغییر دیدگاه مردم به استاندارد سازی محصولات داخلی رونق بازارها را به دنبال دارد، چرا که امروزه به دلیل نبود استاندارد لازم مردم به خرید محصولات خارجی روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه با حمایت از تولید داخلی و کاهش بی‌رویه واردات، تولیدکنندگان به تولید محصولات مرغوب‌تر ترغیب خواهند شد، تصریح کرد: سازمان استاندارد در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات داخلی ایجاد شد که این امر نشانگر میزان اهمیت عملکرد این سازمان است.

به گفته نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس؛ نظارت بر تولید و کیفیت محصولات، هماهنگی با محصولات خارجی، ارتقاء سطح کیفیت محصولات، نظارت بر صادرات و واردات، جلوگیری از صادرات محصولات نامرغوب و... مهمترین وظیفه سازمان استاندارد است.

صلاحی با تأکید بر اینکه مدیران و مسئولان باید از تولید داخلی و نیروهای درونی استفاده کنند تا مردم به سوی خرید محصولات داخلی سوق پیدا کنند، خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باید منوط به رعایت استاندارد و تولید محصولی مرغوب و شایسته حضور در بازارهای رقابت باشد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی در اقتصاد مقاومتی و با تبیین اهداف و رویکردهای این سیاست، سازمان ملی استاندارد رویکرد خود را بر پوشش صد درصدی استاندارد تولیدات داخلی معطوف کرد.

سید سعید میرنظامی مدنی تصریح کرد: در راستای افزایش ضریب نفوذ استاندارد در کشور اقدامات موثری انجام شده که ارتقای سطح کیفیت محصولات داخلی را به دنبال داشته است.

گفتنی است؛ در این مراسم از تولیدکنندگان تلاشگر، آزمایشگاه‌های همکار و ناظران کیفی و شرکت‌هایی که منطبق بر موازین استاندارد عمل کرده‌اند از جمله شرکت پاری شیر، نمک صدف سپید، ماشین‌سازی تکلاین، کوشاوران، ماشینکاران، آلومرول نوین، kwc، فرش پردیسان، فرش اراک، کربن سیمرغ، آرین صنعت کمره، پرتو زاگرس، زرین لوله، اراک تک سوز، جام جهان بین، سینا بام، یکتا بام، باران پوشش و... تقدیر شد.

به گزارش فارس؛ 29 مهرماه به عنوان روز جهانی استاندارد و با شعار «استاندارد طراز کننده میدان رقابت» نام‌گذاری شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت کارخانه های گونی بافی ستاره زاگرس آذرخش فراهان و خورجین گستر تفرش وابسته به گروه صنعتی کبیر با رفع نواقص زیست محیطی از سر گرفته می شود.

 

'عباس صلاحی' روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این دو کارخانه از سه ماه پیش به دلیل ادعای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی مبنی بر آلاینده بودن تولیدات آنها به حالت نیمه تعطیل درآمده بود.

وی ادامه داد: در کارخانه های ستاره زاگرس آذرخش و خورجین گستر تفرش بیش از یک هزار نیروی انسانی به تولید کیسه های پلاستیکی و پلی پروپیلن اشتغال داشتند که بر اثر نیمه تعطیل شدن این دو کارخانه نیمی از کارکنان به مرخصی فرستاده شده بودند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست سه ماه پیش به کارخانه های تولید سیمان و گچ اخطار داده بود که برای بسته بندی محصولات خود از کیسه های پلاستیکی و پلی پروپیلین به دلیل تاخیر در تجزیه و آلاینده بودن استفاده نکنند و کیسه های کاغذی را جایگزین آن محصولات کنند.

وی اظهار کرد: این در صورتی است که مواد اولیه تولید کیسه های پلاستیکی و پلی پروپیلن از صنایع پتروشیمی داخلی تامین می شود اما برای تولید کیسه های کاغذی باید بیش از 80 درصد مواد اولیه را از کشورهای اروپایی وارد کرد.

صلاحی اضافه کرد: بر اساس نشست های متعددی که با ' معصومه ابتکار' رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کردیم، قرار بر این شد که دو کارخانه تولید کننده کیسه های پلاستیکی و پلی پروپیلین ستاره زاگرس آذرخش فراهان و خورجین گستر تفرش به شرط استفاده از موادی با قابلیت تجزیه زود هنگام؛ فعالیت خود را از 15 آبان ماه سال جاری از سر بگیرند.

وی افزود: تعطیل کردن این دو کارخانه به دلیل آلاینده بودن کار درستی نیست بلکه برای حفاظت از محیط زیست باید دستگاه های بازیافت این محصولات را وارد کرد که در نتیجه آن؛ هم شرایط اشتغال برای تعداد زیادی از افراد جامعه را فراهم می شود و هم به محیط زیست آسیب وارد نمی شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز اشتغالزایی پایدار و مولد یکی از دغدغه های مهم دولت و مجلس است که تحقق آن نیازمند همراهی، هماهنگی و تعامل سازنده بین بخشی است بنابراین نباید با نظرات غیرکارشناسی کارخانه هایی را که در چرخه صنعت و اشتغالزایی نقش بی بدیلی ایفا می کنند را به تعطیلی کشاند.

وی افزود: استان مرکزی به لحاظ موقعیت ممتاز و استراتژیک در بخشهای مختلف کشور قابلیت رشد بیشتر و استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی را دارد که در این زمینه مسوولان با همکاری سرمایه گذاران می توانند در منطقه فراهان، تفرش و آشتیان یک فضای صنعتی اساسی را تاسیس کنند.

صلاحی اضافه کرد: موضوع اشتغالزایی در کشور نیازمند همکاری گسترده بخش دولتی و خصوصی است که شهرستانهای تفرش، آشتیان و فراهان زمینه مناسبی برای حضور سرمایه گذاران ایجاد کرده و آماده تعامل کامل در این زمینه هستند.

وی خاطرنشان کرد: وجود دو کارخانه گونی بافی در فراهان و تفرش بستر مناسبی در زمینه اشتغال جوانان این منطقه ها فراهم کرده است که باید با حمایت های مسوولان استانی و برنامه ریزی های کارشناسی شده زمینه ورود سرمایه گذاران بیشتری به این مناطق فراهم شود.

کارخانه های گونی بافی ستاره زاگرس آذرخش فراهان و خورجین گستر تفرش وابسته به گروه صنعتی کبیر از سال 1380 فعالیت خود را در در این مناطق آغاز کرده و هم اکنون بیش از یک هزار نفر در این دو کارخانه فعالیت می کنند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ درصد از اعتبار صندوق توسعه ملی به صنایع اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، عباس صلاحی عصر امروز در بازدید از شرکت خورجین گستر تفرش اظهار کرد: تقویت صنایع از مهمترین ارکان به‌منظور ایجاد اشتغال در کشور است.

وی افزود: شرکت خورجین گستر تفرش بدلیل عدم استفاده تعدادی از کارخانجات سیمان از کیسه‌های تولیدی این شرکت و فعالیت دلالان کاغذ با مشکلات تعدیل نیرو مواجه شده است و با رفع مشکلات امیدواریم تمامی نیروهای تعدیل شده به سرکار خود باز گردند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازیافت باید توسط سازمان محیط زیست مورد تاکید قرار گیرد و بازیافت صحیح از عدم فعالیت کارخانجات این چنینی جلوگیری می‌کند.

صلاحی با اشاره به دیدار خود با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست گفت: در این جلسه مقرر شد تا کارخانجات پتروشیمی با تولید پلیمر بازیافت را به شیوه صحیح انجام دهند.

وی افزود: مجلس هم حمایت‌های خود را به حوزه‌های صنعت و گردشگری بطور ویژه شاختصاص داده است تا حمایت از تولید سبب خودکفایی شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی از حمایت فرمانداری و مسئولان شهرستان تفرش از سرمایه‌گذاران خبر داد و تصریح کرد: 62 هکتار زمین در شهرک صنعتی تفرش در حال آماده سازی است که به‌منظور ایجاد واحدهای صنعتی در آینده ای نزدیک در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

صلاحی با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی شهدای تفرش گفت: نبود نگهبان در این شهرک، عدم اجازه به‌منظور ورود پساب به تصفیه خانه و کمبود آب از مهمترین مشکلات شهرک صنعتی تفرش است.

وی افزود: در ماه های گذشته شرکت خورجین 25 تا28 تن تولید داشت که با مشکلات پیش آمده در حال حاضر 8 تن تولید سالن های این شرکت است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از موافقت ضمنی رئیس جمهور با الحاق شهرهای ساوه، محلات و دلیجان به قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان قم اظهار کرد: 2.5 سال است که موضوع الحاق شهرستان‌ها به قم را پشت پرده پیگیری می‌کنیم و اکنون زمانش رسیده که این مسئله را علنی کنیم.

وی گفت: به همراه دکتر لاریجانی و نمایندگان ساوه، دلیجان و محلات با رئیس جمهور صحبت کردیم و رئیس جمهور موافقت ضمنی خودش را اعلام کرده و قرار شد پیگیری شود. با معاون ریئس جمهور هم صحبت کردیم فکر می‌کنیم این اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در مرحله اول قرار شد دلیجان، محلات و ساوه به قم الحاق شود و ائمه جمعه و مردم تفرش، آشتیان و آران و بیدگل هم بسیار موافقند به استان قم ملحق شوند.

وی اظهار کرد: دولت موافقت ضمنی با این موضوع دارد و مدیران استان این زمینه را داشته باشند و استاندار هم این موضوع را پیگیری کند.

واگذاری مدیریت آب سرشاخه‌ها به قم

امیرآبادی فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود از واگذاری مدیریت آب سرشاخه‌های دز به قم خبر داد و تأکید کرد: با توجهی که صورت گرفته، وزیر نیرو مدیریت آب سرشاخه‌ها را به استان قم واگذار کرد که این موفقیت بزرگی بود.

وی گفت: دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در جلسه مجمع نمایندگان به صورت تلفنی با وزیر نیرو صحبت کرد و به این موضوع متذکر شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مدیریت آب سرشاخه‌ها مسئله مهمی است و امیدواریم مدیریت به گونه‌ای باشد که وزارت نیرو از این موضوع پشیمان نشود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: رمز توسعه، پیشرفت و اقتدار اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور رسیدن به توسعه علمی است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، عباس صلاحی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تفرش اظهار کرد: یکی از شاخصه های  توسعه، شاخصه فرهنگی و آموزش عالی است که باید این مهم مورد توجه و تاکید مسئولان دانشگاهی در سطح کشور و استان قرار بگیرد.

وی افزود: دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها در اسلامی شدن دانشگاه ها و مدیریت فرهنگی این مراکز آموزش عالی از  نقش اساسی برخوردارهستند و مسئولان دانشگاهی باید همراهی و کمک لازم به این بخش مهم را در دانشگاهها ارائه کنند.

صلاحی تصریح کرد: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درباره توسعه دانشگاه های اسلامی در کشور با شتاب دادن به توسعه دانشگا ه ها و همت دانشجویان و اساتید حاصل می‌شود.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی برضرورت اسلامی شدن دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: اسلامی کردن دانشگاه ها به معنای جداکردن دختر و پسرها و ایجاد نماز خانه و برگزاری دعا و مراسم های مذهبی در دانشگاه ها نیست بلکه باید دانشجویان با تربیت اسلامی وارد دانشگاه ها شوند زیرا دانشجویان به عنوان سرمایه های ایران اسلامی و جامعه هستند و اینکه دانشگاه به انجام این کارها بپردازد جزو وظایف آن نیست زیرا همه افراد مسلمان هستند و با این امور آشنا هستند و اگر دانشگاه این کاررا انجام دهد راحت تر به موفقیت دست پیدا می کند.

وی افزود: افراد نباید تحت اهرم فشار به دین گرایش پیدا کنند و نباید در ارائه دروس و سر فصل ها نظرات شخصی اساتید اعمال شود بلکه باید با موازین اسلامی همسو و هم جهت باشد و با دقت به تغییر مفاهیم و سر فصل های متون پرداخت و با ایجاد تشکل های اسلامی متعادل در راستای تغییر نگرش افراد به ویژه دانشجویان و اساتید به عنوان بدنه های دانشگاه گام برداشت.

صلاحی تصریح کرد: اجرایی شدن این سند در دانشگاه ها بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیازمند عزم ملی از سوی مدیران و قشر نخبه و دانشجو بوده و نمی توان بدون بدون در نظر گرفتن مدیریت در اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها کاری انجام داد و در راستای تحقق این مهم مدیران نقش برجسته‌ای را در این مسئله دارند که نباید اجازه داده شود سلایق شخصی مدیران در اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها لحاظ شود، چراکه این مسئله سبب بی‌توجهی به اصل این سند می‌شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هر فرآیندی که در زمینه ارتباطات اجتماعی وجود دارد می تواند مفید و یا مضر باشد ولی باید دید چگونه از آن استفاده می شود بنابراین نمی توان جامعه را از داشتن تکنولوژی محروم کرد.

 

عباس صلاحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره تاثیرات نامطلوب بکارگیری شبکه های اجتماعی بر جامعه، افزود: نمی توان به دلیل وجود برخی مضرات شبکه های اجتماعی، دور همه این ابزارها را خط کشید.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند با ایجاد فضای سالم و بهره گیری از توان متخصصان داخلی و متولیان این امور، فیلترینگ را درخصوص برخی از شبکه های مضر اعمال کند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر نمی توان وارد حریم خصوصی افراد شد و آنان را از استفاده از تکنولوژی محروم کرد، بنابراین باید حد و مرزی برای بهره گیری از این فناوری ها مشخص و تعیین شود.

صلاحی خاطرنشان کرد: شبکه هایی که برای جامعه ضرر دارد و به آن خدشه وارد می کند و از لحاظ عقیدتی و فرهنگی مناسب نیست باید کنترل شود ولی در خصوص سایر موارد مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: یکی از موارد توسعه در هر جامعه امکان دسترسی به اطلاعات است ولی شبکه هایی که مضر هستند و با اعتقادات ما همخوانی ندارند، قطعا اثرات منفی در جامعه برجای خواهند گذاشت که باید کنترل شوند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

آسفالت خراب تفت جاده

نماینده مردم شهرستان های تفرش آشتیان و فراهان گفت: ایجاد فضای مناسب برای کشاورزی و اصلاح جاده‌های مواصلاتی از مهمترین طرح های شهرستان تفرش است که باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، عباس صلاحی در آیین تودیع و معارفه فرماندار تفرش اظهار کرد: توجه به حقوق و ایجاد ارتباط مستمر مردمی، توسعه متوازن شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پیگیری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام باید در اولویت فعالیت های مدیر شهرستان تفرش باشد،گازرسانی به 8 روستای تفرش، اتمام طرح آبرسانی هفتیان و ایجاد فضای مناسب برای کشاورزی و اصلاح جاده های مواصلاتی از مهمترین طرح های شهرستان تفرش است که باید با جدیت پیگیری شود.

نماینده مردم شهرستان های تفرش آشتیان و فراهان تصریح کرد: مردم، تامین آرامش و امنیت خود را به ما مسئولان سپرده‌اند و ما باید همیشه در این راستا آمادگی داشته باشیم.

صلاحی با اشاره به اهمیت نقش فرمانداران، گفت: مسئولیت همه مسائل شهرستان بر عهده فرماندار است و فرماندار نقش حاکمیتی و نظارتی دارد.

وی افزود: این شهرستان از ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و باید از تمام ظرفیت‌های این شهر برای ترغیب سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

نماینده مردم شهرستان های تفرش آشتیان و فراهان تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده است تا به کمک ظرفیت‌ها و فرصت‌های مهم اشتغال‌زایی و کسب درآمد در این شهرستان زمینه توسعه و رشد اقتصادی تفرش را فراهم کنیم.

صلاحی با اشاره به حمایت از اشتغال گفت: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از اشتغال در شهرها و روستاها به حمایت فرمانداران برای افزایش تولیدات داخلی متناسب با هر منطقه نیاز داریم.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم  تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا کانون توسعه مبتنی بر توانمندیهای مردمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صلاحی ظهر پنج شنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای آشتیان افزود: با مشارکت عمومی و حرکت منسجم شوراها پیشرفت شهرستان پررنگ تر می شود.

وی اضافه کرد: شوراها یکی از آثار برجسته و ماندگار در نزدیک کردن دیدگاه های اخلاقی در شهرها و روستاها است و مبنایی برای همفکری بیشتر و کمک در اتحاد و انسجام مردم است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان  و فراهان اظهار کرد: رسالت شوراها در همراهی و هماهنگی مردم با تصمیم سازیهای کلان جامعه بسیار سنگین است و در سالی که با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته شوراها باید به عنوان قلب تپنده و راهبر برنامه ها عمل کنند.

صلاحی اضافه کرد: شوراها مراجع همفکری، باروری دیدگاههای اخلاقی و شناسایی و بکارگیری استعدادهای مردمی در پیشبرد امور شهرها و روستاها هستند و باید برای حضور بیشتر طیفهای مردمی در برنامه ها ظرفیت سازی کنند.

وی ضمن تأکید بر ارتباط نزدیک شوراها و دهیاران با مردم گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران با نزدیک شدن به مردم و ترغیب آنان به مشارکت در کارها در جهت پیشرفت روستای خود گام موثری بردارند.

85 نفر در 27 شورای شهری و روستایی شهرستان آشتیان فعالیت می کنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:


نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار مردم این سه شهرستان ( تفرش، آشتیان و فراهان) از دولت مردان و مسئولان استانی رسیدگی به مشکلات آنها و ارتقاء منزلت شهرستانی در حد و منزلت شهرستانهای با قدمت کشور است.

دکتر عباس صلاحی در گفتگو با مهر پیرامون وضعیت شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان، ابراز کرد: شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان از شهرستان هایی هستند که قابلیت تبدیل به مکان های فرهنگی، علمی و گردشگری را دارند.

وی شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان را زادگاه بزرگان کشور دانست و عنوان کرد:  باید در این سه شهرستان در راستای ارتقای برنامه های فرهنگی با توجه به پیشینه ی خوب آنها اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

صلاحی با بیان اینکه شهرستان تفرش زادگاه پدران علمی است افزود: راه اندازی مجتمع فرهنگی علامه جلال آشتیانی در شهرستان آشتیان، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری پروفسور حسابی در شهرستان تفرش و احداث مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان فراهان از راهکارهای ارتقای سطح فرهنگی هنری این سه شهرستان علم پرور و هنر پرور در استان مرکزی بشمار می رود.

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس اظهار داشت: احداث رصدخانه نجوم در شهرستان تفرش نیز یکی از راهکارهایی است که می تواند در این شهرستان تحولات علمی و فرهنگی و گردشگری چشمگیری را ایجاد نماید؛ لذا احداث این رصد خانه نه تنها می تواند در راستای ارتقای سطح علمی این شهرستان تاثیرگذار باشد بلکه می تواند در راستای جذب گردشگر بیشتری نیز به این شهرستان زیبا تاثیر شگرفی را داشته باشد.

صلاحی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن همیشه می خواهد از طریق هجمه های فرهنگی ، فرهنگ و اعتقادات مردم ما را نشانه برود، بیان داشت: دسترسی بهتر مردم این سه شهرستان به پوشش دیجیتالی و پوشش بهتر صدا و سیما یکی از عوامل مبارزه با ترفندهای دشمن در برابر ضربه زدن به فرهنگ غنی مردم ایران زمین است.

نماینده مردم شهرستان های تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تکمیل دانشگاه صنعتی شهرستان تفرش، پیگیری و احداث قنوات و کانال های آبیاری برای کشاورزان، همچنین انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب اراک به دشت فراهان از دیگر انتظارات مردم این شهرستان ها از مسئولین است که امید می رود با درایت خوب آنها این موارد محقق شوند.

صلاحی در پایان خاطرنشان ساخت: شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان از ظرفیت های خوب طبیعی و خدادادی برای تبدیل به قطب های علمی، فرهنگی و گردشگری برخوردارند که شناسایی و بهره برداری صحیح از این منابع می تواند در راستای ارتقای سطح اقتصادی این مناطق نیز تاثیرگذار باشد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی هر چه سریع‌تر نقاط حادثه‌خیز شهرهای تفرش و فراهان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان اظهار داشت: استان مرکزی دارای 12 شهرستان است که در همین راستا استانداری باید جلسات شورای برنامه‌ریزی را برای آشنایی بیشتر با مشکلات منطقه هر ماه در یکی از این شهرستان‌ها برگزار کند.

وی تصریح کرد: احداث دارالقرآن‌ها در حوزه فرهنگی و همچنین احداث مجتمع فرهنگی سیدجلال‌الدین آشتیانی و توسعه کتابخانه‌های عمومی و تکمیل مرکز فرهنگی هنری دکتر حسابی در تفرش از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی همچنین احداث یک مرکز فرهنگی و هنری در فراهان را ضروری دانست و بیان داشت: یکی از راه‌های دسترسی به اطلاعات و مبازره با هجمه‌های فرهنگی دشمنان فراهم بودن امکان دسترسی به پوشش شبکه دیجیتال صدا و سیما است که هم‌اکنون سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان از این امکان بی‌بهره هستند که باید در این زمینه نیز چاره‌اندیشی شود.

صلاحی با بیان اینکه این سه شهرستان پتانسیل بالایی در حوزه میراث فرهنگی دارند، بیان داشت: این مناطق دارای پتانسیل زیادی در حوزه میراث فرهنگی هستند که اگر ابنیه تاریخی و شهر تاریخی ذلف‌آباد فراهان احیا شود، می‌توانیم توسعه گردشگری و اقتصادی را در این شهرها شاهد باشیم.

وی بر تعیین تکلیف هتل جهانگردی تفرش تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد هتل نقش موثری در جذب گردشگر دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد رصدخانه نجوم گفت: با احداث رصدخانه نجوم تفرش می‌توانیم شاهد تحولات علمی و گردشگری در منطقه باشیم.

صلاحی افزود: امروزه در راستای توسعه دانشگاه‌ها اقدامات موثری صورت نگرفته است که انتظار می‌رود استانداری با جدیت در این عرصه وارد شود، چرا که باید به سمتی حرکت کنیم که از علم به عنوان اقتصاد استفاده شود.

وی در ادامه از اختصاص 110 میلیارد ریال فاینانس برای پروژه انتقال آب هفتیان خبر داد و اظهار داشت: در راستای برق‌دار شدن راه‌های روستایی نیز 20 درصد اعتبارات از طریق وزارت نیرو تامین می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح آبخیزداری و مهار آب‌ها می‌تواند در مهار آب‌های زیرزمینی و ساماندهی آب‌های سطحی موثر باشد، خاطرنشان ساخت: استفاده از آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی می‌تواند سهم به سزایی در کاهش میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی داشته باشد.

صلاحی بیان کرد: انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب اراک به فراهان و ساماندهی نقاط حادثه‌خیز ضروری است که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان آشتیان از پوشش صددرصدی گاز برخوردار است و با عنوان شهرستان سبز شناخته می‌شود، تفرش نیز کمترین پوشش گازرسانی را به دلیل فاصله زیاد از مرکز به خود اختصاص داده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده تفرش در مجلس شورای اسلامی :

انتقاد از کمبود کمپ ترک اعتیاد در کشور/ نبود مجوز و مشکلات بهداشتی برخی کمپ‌ها را به تعطیلی کشاند

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد در کشور، افزود: امروزه شاهد هستیم که حدود نیمی از کمپ‌ها به دلیل ارایه نکردن خدمات مطلوب و مشکلات بهداشتی تعطیل و درب آنها بسته شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر تعطیلی کمپ‌ها باعث شده بر معضل کمبود کمپ افزوده شود به همین دلیل بر مشکلات جمع‌آوری معتادان در سطح کشور افزوده شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در گذشته شاهد فعالیت برخی کمپ‌های ترک اعتیاد بودیم که از سوی نهادهای ذی‌ربط مجوز نداشت و همین مساله نیز فعالیت آنها را به تعطیلی کشاند؛ در هر صورت لازم است تا وزارت بهداشت،‌ سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی با کمک یکدیگر کمپ‌هایی را ایجاد کنند که هم قانونی بوده و هم متخصصان خوبی را در این مراکز به کار گیرند.

صلاحی با انتقاد از نبود نظارت بر عملکرد و فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد، تاکید کرد: بدون‌شک در صورت نظارت دقیق بر اقدامات این‌ کمپ‌ها می‌توان شاهد کاهش آمار معتادان در سطح کشور باشیم و به عبارتی دیگر از معضلاتی که با حضور معتادان در کشور ایجاد می‌شود نیز کاسته شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره نبود کمپ زنان معتاد در کشور، یادآور شد: با توجه به تعداد زنان معتادی که در کشور وجود دارد توجه به ایجاد این مراکز برای جمع‌آوری زنان معتاد نیز ضروری به نظر می‌رسد زیرا آسیب‌های اجتماعی زیادی نسبت به حضور زن معتاد در کشور وجود دارد.

گفتنی است؛ چندی پیش رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اهمیت موضوع جمع آوری معتادان متجاهر و بی‌خانمان در پایتخت، از سازمان‌های متولی در این امر انتقاد کرد و  گفت: متاسفانه در حال حاضر ما با کمبود مراکز ترک معتادان مواجه هستیم و تا زمانی که این مشکل حل نشود دستگیری معتادان عبث و کم فایده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:خبر تفرش,نماینده تفرش,خبری تفرش, | 9:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

بسیاری از افراد جامعه طرح هایی دارند که با وام های خوداشتغالی می توانند آن طرح ها را به سرانجام برسانند، اما متاسفانه در چند سال گذشته شاهد بوده ایم که سیستم بانکی برای ارائه این وام ها موانع مختلفی ایجاد کرده است.

بانک ها در پرداخت وام خود اشتغالی موانع ایجاد می‌کنند

دومین بسته دولت برای خروج غیرتورمی از رکود منتشر شد؛‌ در این بسته رئیس جمهور به وزارت کار و معاونت برنامه ریزی دستور داده است از تمامی ظرفیت‌های دستگاه ها به سمت مهار بیکاری استفاده شود.


بر این اساس وزارت کار نیز در چند روز گذشته بسته ای مشتمل بر بیش از 50 راهکار عملیاتی در زمینه اشتغال زایی را با عنوان "تکاپو" ارائه کرده که مشتمل بر سهم دستگاه‌ها از اشتغال‌زایی و تشکیل ستادهای استانی برای شناسایی فرصت‌های محلی اشتغال‌زایی در کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره طرح دولت برای حل مساله اشتغال به خبرنگار مشرق گفت:
ارائه بسته پیشنهادی دولت به ویژه بر مبنای حل معضل اشتغال و توجه به تولید به حتم به نفع کشور خواهد بود به شرط آنکه به طور کامل و به درستی اجرایی شود.

عباس صلاحی اظهار داشت: دولت باید با حمایت های مادی و معنوی شرایط ایجاد شغل را فراهم آورد، بسیاری از افراد جامعه طرح هایی دارند که با وام های خوداشتغالی می توانند آن طرح ها را به سرانجام برسانند، اما متاسفانه در چند سال گذشته شاهد بوده ایم که سیستم بانکی برای ارائه این وام ها موانع مختلفی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد:‌ اگر دولت خواستار رفع معضل بیکاری است باید از افراد جامعه بیشتر حمایت کند، زیرا اگر مشکل بیکاری حل شود حتم بدانید درصد زیادی از آمار جرم و قانون گریزی نیز کاهش می یابد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان در خانه ملت گفت:‌ بسیاری از افرادی که به سمت معضلاتی مانند اعتیاد گرایش پیدا می کنند فاقد شغل هستند در حالی که با آموزش این افراد در مراکز فنی و حرفه ای می توان آنها را به ترک مواد و سلامت تشویق و در نهایت شرایطی را برای اشتغالشان ایجاد کرد.

وی بیان کرد:‌ عمده مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان و حتی مجلس درباره اشتغال و موضوع گرانی کالاها و به ویژه مسکن است بنابراین دولت باید هرچه سریعتر برای حل این مشکلات چاره اندیشی کند.


صلاحی در پایان خاطر نشان کرد:‌دولت باید مشکلاتی مانند نبود شغل مناسب و یا درآمد کافی، بیکاری،‌ بالا بودن قیمت مایحتاج ضروری مردم و... را که مشکل بسیاری از اقشار جامعه است را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 22:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای شیوه های افزایش جمعیت با اعمال تهدید و مجازات عملی نخواهد بود، گفت: مهمترین مساله در کاهش جمعیت، افزایش سن ازدواج و عدم تمایل افراد به این امر است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی خانه شهریاران جوان، عباس صلاحی با اشاره به بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده اظهار کرد: این طرح با هدف ارایه راهکارهای مناسب برای افزایش جمعیت کشور تیرماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

صلاحی افزود: متاسفانه درباره این طرح شتابزده عمل شد چرا که ابتدا باید کارگروه های مربوطه تعیین می شد.

وی ادامه داد: بند نخست این طرح درباره اعمال شیوه های تنبیهی و برخورد با افرادی است که سقط های غیرمجاز انجام داده و از روش های پیشگیری از بارداری که مهمترین عامل عدم فرزند آوری است، استفاده می کنند.

دبیر کمیسیون مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صرف نظر از سقط های غیر مجاز که چگونگی مجازات آن نیز در قانون پیش بینی شده، تعیین مجازات هایی نظیر شلاق و زندان به نوعی دخالت آشکار در امور زندگی افراد تلقی می شود چرا که مهمترین عامل در فرزندآوری نظر زوجین و خود اشخاص است نه تصمیم حکومت.

وی ادامه داد: دولت ابتدا باید زیر ساخت های لازم برای تشویق و ترغیب افراد به ازدواج را فراهم کرده و سپس فرزندآوری را مطالبه کند.

صلاحی گفت: عدم تمایل جوانان به ازدواج نه به دلیل بی میلی آنان بلکه ریشه در مسائل جامعه دارد.

وی اظهار کرد: بیکاری، عدم تضمین شغلی، نبود مسکن ارزان قیمت و شرایط سخت تحصیلی به عنوان مهمترین عوامل عدم گرایش جوانان به تشکیل خانواده و فرزندآوری پس از ازدواج است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: مسوولان باید بر این امر واقف شوند که رویه افزایش تجرد و عدم تمایل جوانان به ازدواج به دلیل بی میلی آنان نیست بلکه ریشه در مسائل و مشکلات جامعه دارد که آسیب های اجتماعی را در برخواهد داشت و عدم توجه به آن صدمات جبران ناپذیری را ایجاد خواهد کرد.

صلاحی یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش تجرد را نبود برنامه ریزی صحیح در حوزه جوانان دانست و تصریح کرد: متاسفانه در اثر ادغام سازمان های ورزش و جوانان در قالب وزارتخانه و از سویی توجه بیشتر این نهاد به ورزش، دیگر مسائل مرتبط با جوانان نظیر اشتغال و ازدواج مغفول مانده و در حوزه جوانان فعالیت خاصی انجام نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نگاه کمی به جمعیت را یکی دیگر از چالش موجود دانست و گفت: افزایش جمعیت صرفا در گرو تولد نبوده، هر تولدی با نیازهایی توام است و عدم توجه به زیر ساخت ها و امکانات نظیر ظرفیت پذیرش مدارس و پس از آن دانشگاه و اشتغال مانند حلقه های زنجیر به هم، در آینده مساله ساز خواهد بود.

صلاحی تشکیل کارگروهی به عضویت متولیان مربوطه در وزارت ورزش و جوانان و ارائه طرحی یکپارچه و منسجم که غالب نیازهای جوانان را پوشش دهد را یک ضرورت برای بررسی دقیق و همه جانبه نیازهای جوانان عنوان کرد.

وی با اشاره به تاثیر و نقش عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در گرایش افراد به ازدواج ادامه داد: تنها در صورت آگاهی کامل از نیازهای این قشر و تامین حداکثری آن می توان انتظار ازدواج، فرزندآوری، افزایش جمعیت و شیوه های برخورد با آن را بیان کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی به دلیل تورم، تمایل به ازدواجی وجود ندارد چگونه می توان درخواست افزایش جمعیت کرد ضمن اینکه باید در نظر داشت رفع مسائل و مشکلات به خودی خود سبب تشویق افراد به تاهل، کاهش سن ازدواج و افزایش جمعیت خواهد شد.

صلاحی با اشاره به یک فوریتی شدن طرح سیاست جمعیتی خانواده گفت: این طرح تا یک ماه آینده مجددا بررسی خواهد شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

ثبت ازدواج‌های غیرقانونی دختران زیر 15 سال به دلیل ضعف نظارت/قوه قضاییه با فعالیت دفاتر ثبت ازدواج متخلف برخورد کند
ثبت ازدواج‌های غیرقانونی دختران زیر 15 سال به دلیل ضعف نظارت/قوه قضاییه با فعالیت دفاتر ثبت ازدواج متخلف برخورد کند
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از ثبت ازدواج‌های غیرقانونی دختران زیر 15 سال، گفت: نحوه فعالیت ثبت ازدواج و طلاق زیر مجموعه قوه قضاییه است و این نهاد می‌تواند با نظارت دقیق بر عملکرد ادارات ثبت ازدواج و طلاق، از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری کند.

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری ثبت 31 هزار ازدواج‌های غیرقانونی دختران در سنین زیر 15 سال طی سال 92، افزود: متاسفانه اغلب این ازدواج‌ها بر اساس عقاید قومی، قبیله‌ای یا منطقه‌ای است که در شهرهای کوچک و دورافتاده نمایان می‌شود.

نماینده مردم آشتیان، فراهان، خنجین، تفرش و رودبار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون‌شک ازدواج‌ دختران زیر 15 سال، اقدامی غیرقانونی و تخلفی بارز است  که متاسفانه برخی از حاشیه‌نشین‌ها طبق آداب و سنن خود زندگی کرده و دست به چنین تخلفاتی می‌زنند.

وی تاکید کرد: واقعیت آن است که چنین تخلفاتی به دلیل نبود نظارت قوی، روال عادی پیدا کرده و بر این اساس اجرا نشدن دقیق قوانین در برخورد با دفاتر ثبت ازدواج متخلف چنین بی‌نظمی را در جامعه رقم زده است.

صلاحی درباره خطراتی که ازدواج‌های غیرقانونی در دختران زیر 15 سال به دنبال دارد، گفت: کاهش سن ازدواج، خطراتی را برای مادر و فرزند به همراه دارد به گونه‌ای که ممکن است فرزند نارس متولد شود و از سویی دیگر مادر نیز به دلیل پایین بودن سن، توانایی وضع حمل طبیعی را نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه برخورد با چنین تخلفاتی بر عهده قوه قضاییه است، افزود: نحوه فعالیت ثبت ازدواج و طلاق زیر مجموعه قوه قضاییه است و در این صورت نیازی نیست تا کسی متخلف را معرفی کند بلکه قوه قضاییه می‌تواند با نظارت دقیق بر عملکرد این دفاتر از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ قوه قضاییه با نظارت بر عملکرد دفاتر ثبت ازدواج و طلاق، ازدواج‌های غیرقانونی افراد را که در این دفاتر ثبت شده را به صورت رندوم انتخاب کنند و عملکرد این ادارات را مورد پیگیری قرار دهند تا دیگر شاهد تداوم چنین تخلفاتی نباشیم.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد